مجموع نظرات: ۰
شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
۰ نفر

مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام از اجرای طرح ملی "راهکار" خبر داد و گفت: طرح ملی رزمایش ایمان، همدلی، کار، ایثار و رمضان با استقبال گسترده کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در ایام ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

طرح ملی راهکار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شبستان، حجت‌الاسلام علی چراغی‌پور اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان، ضمن تعامل با سایر نهادهای درمانی و بهداشتی، نقش مهم و مردمی خود را در مبارزه علیه ویروس منحوس کرونا به‌خوبی ایفا کرده‌اند.

وی افزود: ضدعفونی معابر، اماکن عمومی و خیابان‌ها، تهیه، تامین و توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده، اطلاع‌رسانی و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی از طریق فضای مجازی در خصوص روش‌های مبارزه با کرونا و راه‌اندازی پویش‌های مردمی علیه کرونا از جمله اقدامات کانون‌های مساجد استان بوده است.

حجت‌الاسلام چراغی‌پور یادآور شد: در گام دوم کانون‌های مساجد با توجه به نگرانی‌هایی که در زمینه تامین و توزیع اقلام بهداشتی از جمله ماسک در بین مردم وجود داشت، وارد میدان شدند و با راه‌اندازی کارگاه‌های خانگی و همچنین کارگاه تولید ماسک در کانون، خدمات بسیاری خوبی ارائه دادند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام افزود: کانون‌های مساجد استان ایلام در گام سوم در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر دستگیری از نیازمندان، کمک به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا و اجرای رزمایش کمک مومنانه، طرح ملی راهکار در کانون‌های مساجد استان نیز همگام با سراسر کشور اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام چراغی‌پور بیان کرد: طرح ملی راهکار در ایام ماه مبارک رمضان به منظور کمک به خانواده‌های نیازمند و افراد آسیب‌دیده از کرونا در قالب ۲ بسته ‌برنامه و ۴ محور ایمان، همدلی، کار و ایثار برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: ایجاد و تقویت نهضت خدمت‌رسانی، تقویت بنیه ایمان، همدلی، کار و ایثار در محیط خانواده و محله با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و داوطلبانه مردمی و کانون‌های مسجدی با محوریت امام جماعت و همراهی هیئت امنای مسجد و سایر تشکل‌های محله به صورت جهادی، اجرای برنامه‌های فرهنگی، دینی و مذهبی در فضای مجازی در ایام ماه مبارک رمضان، ثبت فعالیت‌های کانون‌های مساجد در حوزه جمع‌آوری کمک‌های مردمی و در نهایت یکپارچه‌سازی کمک‌های جمع‌آوری‌شده به منظور تاثیرگذاری بیشتر از اهداف اجرای این طرح است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری مسجد در مناطق روستایی و شهری استان ایلام فعالیت دارند خاطرنشان کرد: کانون‌های مساجد استان با استقبال گسترده از طرح ملی راهکار، فعالیت‌هایی از جمله بهره‌گیری از کمک نیکوکاران، تهیه بسته‌های مواد غذایی در بین نیازمندان و تامین و توزیع اقلام بهداشتی را در دستور کار خود دارند.

وی گفت: همت والای بچه‌های مسجد و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در اجرای طرح ملی راهکار در فعالیت‌ها و ویژه‌برنامه‌های ماه رمضان سال جاری قابل مشاهده است و از کانون‌های مساجد استان تقاضا داریم که فعالیت‌ها و برنامه‌های خود را در حوزه اجرای طرح ملی راهکار در سامانه بچه‌های مسجد ثبت کنند.

کد خبر 504759

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha